Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Πως θα ήταν τα γυναικεία ζώδια το Μεσαίωνα;

Πως θα ήταν τα γυναικεία ζώδια το Μεσαίωνα;

Ο Μεσαίωνας ήταν μια άλλη εποχή με άλλους κοινωνικούς κανόνες και άλλους περιορισμούς και ευκαιρίες για το γυναικείο φύλο. Πως θα ήταν οι γυναίκες των ζωδίων αν τις συναντούσαμε το μεσαίωνα; Πως θα ήταν το αρχέτυπο τους;

Κριός

Η γυναίκα πολεμίστρια. 

Είτε κόρη κάποιου άρχοντα είτε εκπαιδευμένη σε χωριό πολεμιστών η Κριός θα ήξερε να κρατάει το σπαθί καλύτερα από το να πλέκει. Τα ρούχα της στο χρώμα του πορφυρού και τα μαλλιά της θα ανέμιζαν την ώρα της μάχης δίνοντας την εντύπωση επερχόμενης θύελλας. Ένα πράγμα που δε θα ήθελες να κάνεις είναι να προκαλέσεις το θυμό της. Ένα πράγμα που θα ήσουν σίγουρος, αν ήταν δίπλα σου θα είχες το δίκιο με το μέρος σου.

Ταύρος

Η ταβερνιάρισσα

Χωρίς πολλές κουβέντες με το χαμόγελο πάντα στα χείλη η γυναίκα αυτή θα ήταν σημείο αναφοράς όπου ζούσε. Στο πανδοχείο της θα δίναν ραντεβού όλοι, εκεί θα της έλεγαν τον πόνο τους κι αυτή θα τους βοηθούσε να το ξεπεράσουν με ένα μπουκάλι κρασί. Πάντα καλόβολη και ανεκτική ένα πράγμα δε θα ανεχόταν μόνο, την αχαριστία 

Δίδυμος

Η "άτυχη" κόρη 

Ο Μεσαίωνας ήταν δύσκολη εποχή για τις γυναίκες Δίδυμους. Οι άντρες δεν ανέχονταν τις γυναίκες να μιλούν κι η πολυμάθεια δε θεωρούνταν γυναικείο προσόν. Οι γυναίκες Δίδυμοι δεν επιθυμούσαν να παντρευτούν νέες ούτε να κάνουν γρήγορα παιδιά. Αλλά και οι άντρες δεν τις προτιμούσαν γιατί τους έφερναν αντιρρήσεις. Η μόνη τους ελπίδα να περάσουν καλά ήταν να γεννηθούν δεύτερο παιδί σε καλή οικογένεια. Ως δεύτερα παιδιά δεν είχαν οικογενειακές ευθύνες - όπως το να κάνουν κάποιο συμφωνημένο γάμο για χάρη της οικογένειας - αλλά απολάμβαναν και την ελευθερία ενός πλουσιοκόριτσου. Στις περισσότερες περιπτώσεις η περιέργεια τους θα τους έφερνε αργά ή γρήγορα στη θέση να μελετήσουν κρυφά το βράδυ βιβλία μαγείας.

Καρκίνος 

Η τροφός και οικονόμος του σπιτιού 

Όλα τα αξιοπρεπή σπίτια στο Μεσαίωνα είχαν ανάγκη από μια τροφό για τα παιδιά και μια οικονόμο για το σπίτι. Δεν ήταν εύκολο πράγμα το μαγείρεμα με οικογένειες που είχαν όλες από τέσσερα παιδιά και πάνω. Ενίοτε αν ήξερε γράμματα διάβαζε και παραμύθια στα παιδιά η συνταγές για το φαΐ του σπιτιού. Η οικονόμος δεν ήταν πρωταγωνίστρια αλλά χωρίς μια καλή οικονόμο πολλά σπίτια κινδύνευαν να χρεωκοπήσουν. Άσε που μεγάλωναν παιδιά με ατίθασο χαρακτήρα. Όπως όλες οι γυναίκες Καρκίνοι μια οικονόμος θεωρούνταν δεδομένη - μέχρι να φύγει. Τότε καταλάβαιναν όλοι την αξία της.

Λέων

Η γυναίκα του εμπόρου 

Μια γυναίκα Λέων έχει αρκετές ανάγκες σε οικονομικό επίπεδο λόγω της άνεσης που θέλει της ευκολίας της να ξοδεύει και της εμφάνισης που πρέπει να συντηρεί. Από τις καλύτερες θέσεις για μια τέτοια γυναίκα θα ήταν στο μεσαίωνα η γυναίκα του πλούσιου εμπόρου. Μέσα από τη θέση αυτή θα μπορούσε να έχει όλη την οικονομική άνεση που θα επιθυμούσε καθώς και να κάνει τα έξοδα που θα ήθελε κάθε γυναίκα που ανερχόταν στην τάξη των νέων πλουσίων. Προσοχή όμως η Λέαινα μπορεί να ήταν κακομαθημένη αλλά ήταν απόλυτα ικανή να κάνει κουμάντο στο μαγαζί της. Κι όταν ο άντρας της έφευγε ήξερε ότι άφηνε θα υπήρχε κάποιος απόλυτα ικανός να ελέγχει τους υπαλλήλους.

Παρθένος 

Η υπηρέτρια του σπιτιού 

Ο ρόλος της Παρθένου στο Μεσαίωνα θα μπορούσε εύκολα να αποδοθεί στο ρόλο της υπηρέτριας. Νεαρή και νευρώδης συνήθως ικανή για δουλειά πολλές ώρες άκουγε συνήθως εντολές και εκτελούσε για να μη χάσει μια καλή θέση στο σπίτι ενός πλούσιου κυρίου. Έκανε τη δουλειά της συνειδητά, έπαιζε όμως πάντα το ματάκι της για τα κουτσομπολιά που έβλεπε κι άκουγε στο σπίτι. Κι ενίοτε δροσερή και στιβαρή ταυτόχρονα όπως ήταν τράβαγε την προσοχή του νεαρού γιου της οικογένειας. Λίγες στιγμές κερδισμένης με τσαχπινιά ευχαρίστησης όμως από την ανώτερη τάξη την άφηναν συχνά με μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη και την κοινωνική κατακραυγή. Όσα δε φέρνει ο χρόνος φέρνει η ώρα.

Ζυγός

Η γυναίκα του κύρη του κάστρου

Μια γυναίκα Ζυγός την εποχή του Μεσαίωνα δε θα μπορούσε παρά να είναι η γυναίκα του τοπικού άρχοντα. Μοναδική στη λάμψη και με ευαισθησίες ήταν η πλέον κατάλληλη να αμβλύνει τις  εντυπώσεις στο λαό από τις άσχημες αποφάσεις του άρχοντα. Ο κόσμος μαζευόταν στους δρόμους να την δει να περνά και να ξεχνιέται με την ομορφιά της. Στις συγκεντρώσεις των ευγενών στο παλάτι ήταν μοναδική στις δημόσιες σχέσεις και πάντα έφτιαχνε το κλίμα όταν οι άντρες άρχοντες τσακώνονταν μεταξύ τους μοιράζοντας δεξιά κι αριστερά κομπλιμέντα στους επίδοξους μονομάχους. Αν και με τα σημερινά δεδομένα θα λέγαμε ότι ήταν μια γυναίκα για το θεαθήναι στην πραγματικότητα ήταν η καλύτερη πρεσβευτής των συμφερόντων τους άντρα της και της χώρας της. Και πολλές συμφωνίες έγιναν χάρις στην παρουσία, την υπομονή και το χαμόγελο της.

Σκορπιός

Η μάγισσα της νύχτας

Είναι σαφές ότι το Μεσαίωνα ένα είναι το ζώδιο που θα μπορούσε να εκπροσωπεί τις μάγισσες. Το ζώδιο που δούλευε τις νύχτες κάτω από το φως του φεγγαριού όταν οι άλλοι κοιμόντουσαν. Που έπλεκε τις προθέσεις με τις δυνάμεις και εξασκούσε τα τελετουργικά του σε απόμερα μέρη στο δάσος μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Δικαίως οι άντρες του Μεσαίωνα θα φοβόντουσαν μια Σκορπίνα. Σίγουρα δε θα έπρεπε κανείς να παίξει με τις προθέσεις της αλλά ούτε και με την καρδιά της. Κι αν σε αγαπούσε και μάθαινες το πρωί ότι ο μεγαλύτερος εχθρός σου ξαφνικά είχε ένα ατύχημα και πνίγηκε στο ποτάμι θα έσκυβες το κεφάλι και δε θα ρωτούσες λεπτομέρειες. Απλά δε θα ρωτούσες.

Τοξότης

Η σύντροφος των ληστών

Η περιπέτεια της παρανομίας, η ελευθερία στη φύση, η δυνατότητα να φοράει παντελόνια και να χρησιμοποιεί όπλα, αλλά και η παρέα των παράνομων και του ποτού ήταν αρκετά δελεαστικά για την Τοξοτίνα του Μεσαίωνα για να ξεφύγει από την πόλη κι από ένα συμβατικό γάμο και να αναζητήσει τον έρωτα δίπλα σε έναν Ρομπέν των Δασών της εποχής της. Συχνά θα ήταν το κόκκινο πανί των άλλων γυναικών της κοινωνίας της που θα την κακολογούσαν. Πολλές φορές όμως ακόμα κι αν οι αντρικές παρέες ήταν σκάνδαλο ακόμη κι αυτή ερωτευόταν το ληστή της καρδιάς της και τον ακολουθούσε ως το τέλος στη ζωή του.

Αιγόκερως 

Η γυναίκα του κτηματία 

Η καλύτερη θέση για μια γυναίκα Αιγόκερω στο Μεσαίωνα ήταν η γυναίκα του κτηματία. Αδιάφορη για το αν ο άντρας της ήταν σπίτι ή στις Σταυροφορίες η γυναίκα Αιγόκερως μπορούσε άνετα να τακτοποιεί τις υποθέσεις των κτημάτων, να πληρώνει τους τεχνίτες και να καταγραφεί τις εισφορές των παροίκων χωρίς να έχει ανάγκη από γραμματικούς δίπλα της. Συχνά κληρονόμος η ίδια πατρικής περιουσίας είχε απόλυτη αίσθηση της δύναμης που προέρχεται από την κτήση και δεν ήταν διατεθειμένη παρά τον φαινομενικά ήρεμο χαρακτήρα της να δεχτεί υποδείξεις από τους κατώτερους της. Όταν έπρεπε ήξερε να θυμίζει στον καθένα τη θέση του.

Υδροχόος 

Μια αγρότισσα σε απομονωμένη φάρμα.

Η γυναίκα Υδροχόος του Μεσαίωνα αδυνατούσε να βρει την ελευθερία της στις μεγάλες πόλεις και τα κάστρα που όλα τα έλεγχαν οι άρχοντες και οι σπιούνοι τους. Γι’ αυτό συχνά αποτραβιόταν μαζί με τον άντρα της που θα ήταν πάντα τίμιος και καλός δουλευτής σε απομονωμένα μέρη. Εκεί χόρταινε η ζωή της ουρανό και Γη, άνεμο κι ελευθερία. Συχνά η συντροφικότητα της υποστηριζόταν κι από άλλες παρόμοιες οικογένειες πουριτανών ή καθαρών που απηυδισμένοι από το ξεπούλημα του κόσμου μαζεύονταν σε απομονωμένα χώρια κι έψαχναν την αλήθεια γυρίζοντας πίσω σε έναν απλό τρόπο ζωής. Η ζωή της Υδροχόου δεν είχε πολλά φτιασίδια. Τα χέρια της συχνά είχαν κάλους. Όμως ήταν ευχαριστημένη που ήταν ελεύθερη κι είχε γύρω της τίμιους ανθρώπους.

Ιχθύες 

Η Ιουλιέτα του Σαίξπηρ 

Όλοι οι μύθοι φτιάχτηκαν μάλλον γι’ αυτή τη μεσαιωνική γυναίκα. Σταχτοπούτα, Χιονάτη, Ωραία Κοιμωμένη, Ιουλιέτα του Σαίξπηρ. Μικρή κι αδύναμη να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα η γυναίκα Ιχθύς το μεσαίωνα κατέληγε συνήθως με δυο τρόπους. Είτε έβρισκε τον πρίγκιπα του παραμυθιού που αντίκριζε έκπληκτος μια γυναίκα με τόσο αγνά αισθήματα στη βίαιη εκείνη εποχή και δεν μπορούσε να αντισταθεί στο να την προστατέψει είτε παραιτούνταν από μια ζωή που δεν είχε κανένα απολύτως νόημα μέσα στη βία της και αναζητούσε ένα καλύτερο κόσμο στο επέκεινα. Όπως και να ‘χει μια τέτοια γυναίκα ένα πράγμα μπορούσε να κάνει καλά. Να κάνει τον άντρα της να πιστέψει ότι κρατάει στα χέρια του τον κόσμο όλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου